Időjárás:Időjárás

Karácsonyi slágertermékek: könyvre és parfümre vadásztak Békésben

Idén a tavalyinál több mint hatezer forinttal többet, átlagosan 52 600 forintot szántunk karácsonyi ajándékokra, és az egy évvel ezelőtt mérthez képest egy nappal kevesebbet, átlagosan öt napot fordítottunk azok beszerzésére – derült ki egy hazai bank kutatásából.
A felmérés egyik legfontosabb tanulsága, hogy a digitalizáció egyre erőteljesebben hódít, hiszen idén először az ajándékokat interneten keresztül beszerzők aránya beérte a nagyáruházakban vásárlókét. Mind többen használták kártyájuk érintésmentes funkcióját is, néhányan pedig már a mobiltárcájuk segítségével fizettek.

Megyénkben is változatlan volt a megajándékozottak köre, partnerünk, gyermekeink és szüleink állnak a sor elején; Békésben is a legkedveltebb ajándékok közé tartozott a ruhanemű, a könyv, az illatszer. 

Az ajándékok beszerzésére szánt kevesebb idő azzal függhet össze, hogy mind többen vásároltak interneten az ünnep előtt. Az elmúlt egy évben jelentősen nőtt az arányuk a tavalyihoz képest (52-ről 62 százalékra). A karácsonyi vásárlást viszont továbbra is stresszesnek találjuk: legtöbben a zsúfolt üzletekre és az idő szűkére panaszkodtak, ami szintén magyarázhatja, hogy mind többen intézték webshopban a beszerzéseiket.

Az interneten vásárlók túlnyomórészt könyvet, elektronikai cikket és játékot vettek, azonban tavalyhoz képest nőtt az utazást, élményt vásárlók száma is.

A karácsonyi kiadásra a lakosság csaknem fele már az ünnepek előtt félretett pénzt, míg egyharmaduk az aktuális fizetésből is képes volt ezt finanszírozni. 2015-höz képest csökkent azoknak a száma, akik már a karácsony előtti hónapokban spórolni kezdtek a kiadásokra (45-ről 37 százalékra), míg azok aránya, akiknek nem kellett takarékoskodniuk az ajándékvásárlás előtt, 28-ról 31 százalékra emelkedett. Tavalyhoz képest azok aránya is alacsonyabb lett (11-ről 9 százalék), akik hitelből finanszírozták kiadásaikat.

Az ajándékok beszerzésénél a készpénz volt továbbra is a legnépszerűbb fizetési eszköz, melyet a hagyományos betéti kártya és az interneten keresztül történő bankkártyás fizetés követett. Egyre többen fizetnek érintőképes kártyával is, arányuk a tavalyi 27-ről 30 százalékra emelkedett.

Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés:

Powered by Jasper Roberts - Blog